Przedklinek - siedlisko szczęścia w mózgu?

20 listopada 2015, 13:08

Neurologiczny mechanizm odpowiadający za poczucie szczęścia pozostawał dotąd nieznany. Pierwszym krokiem w kierunku jego zrozumienia mogą jednak być badania obrazowe Wataru Sato z Uniwersytetu w Kioto.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Smutek zmienia postrzeganie kolorów

3 września 2015, 09:15

Smutek zmienia percepcję barw. Podczas eksperymentów psycholodzy odkryli, że spadek dokładności postrzegania dotyczy osi niebiesko-żółtej.


Wiadomo, czym mózgowo różnią się depresja jedno- i dwubiegunowa

7 maja 2015, 12:19

Na poziomie mózgu ludzie z depresją i chorobą afektywną dwubiegunową (ChAD) inaczej przeżywają smutek.


Depresyjna szefowa

26 listopada 2014, 15:22

Bycie szefem nasila objawy depresji u kobiet, a zmniejsza u mężczyzn.


Ból fizyczny i społeczny nie są wcale tożsame

19 listopada 2014, 11:46

Przez ostatnią dekadę naukowcy uznawali, że ból fizyczny i związany z odrzuceniem (społeczny) są przez mózg przetwarzane w ten sam sposób. Najnowsze badania zespołu z Uniwersytetu Kolorado w Boulder pokazują jednak, że to nieprawda i że wykorzystują one odrębne obwody neuronalne.


Sposób pisania na klawiaturze ujawni emocje

14 października 2014, 06:38

Naukowcy z Islamskiego Uniwersytetu Technologicznego w Bangladeszu pracują nad programem, który na podstawie sposobu pisania potrafiłby zidentyfikować emocje osoby korzystającej z klawiatury.


Komu szkodzi zbyt dużo uśmiechu?

8 sierpnia 2014, 06:43

U pewnych ludzi uśmiechanie się, które ma zamaskować negatywne emocje bądź wywołać szczęście, może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego, doprowadzając do pogłębienia smutku czy złego samopoczucia.


Komputer rozpoznaje emocje na podstawie mowy ciała

10 marca 2014, 07:25

Zespół Antonia Camurriego z Uniwersytetu w Genui zbudował system z Kinectem Microsoftu, który pozwala komputerowi odczytać emocje użytkownika z mowy ciała.


By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

7 lutego 2014, 10:06

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.


Słowo przesuwa granice agresji

4 kwietnia 2013, 06:24

Brytyjscy psycholodzy wykazali, że agresję można postrzegać jako błąd w percepcji emocji, bo gdy agresywna osoba widzi neutralną twarz, uznaje ją za wrogą czy złą. Później wszystko zaczyna się toczyć według scenariusza samospełniającego się proroctwa. Co pocieszające, za pomocą odpowiednio skonstruowanej informacji zwrotnej da się skorygować niewłaściwe nastawienie.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy